vrijdag 27 januari 2012

Gratis patroon telefoonhoesje!

Jeeej daar zijn we weer met een nieuw gratis patroon!
(scroll down for the english pattern)
Deze keer een katten telefoon/mp3 hoesje.
Geschikt voor:
* Ipod, Iphone, Itouch
* Htc en Samsung
* Een klein fototoestel

crochet phone case cat

Oké komt ie!

Ik gebruikte 100% acryl met haaknaald 3;

Haak 10 losse
haak om de ketting heen met v. en haak 2 v. in de uiteinden van ketting.
Nu haak je 1 v. in elke steek zonder elke toer te eindigen.
Dat doe je tot je 18 rijen hebt.
Daarna is de 19e rij aan de beurt met de oortjes.
Deze rij bestaat uit halve vasten tot je aan de voorkant komt.
Voor het oortje haak je 1 stk, (1stk,1dstk,1stk), 1stk, 1 losse + hv.
Tussen de oren komen ook 4 h.v en herhaal dan weer
1 stk, (1 stk,1dstk,1stk), 1 stk, 1 losse + hv.
Werk de draad mooi weg en borduur het gezichtje erop.
De ogen zijn geborduurd met franse knoopjes en dezelfde dikte wol
als het lijfje. Ook de neus is dezelfde dikte wol.
De snorharen zijn geborduurd met borduurgaren,
wanneer je deze niet in huis hebt kan je ook zwart katoendraad splitten
zodat je 3 kleine draadjes hebt.


English pattern:
cat phone cozy

I used 100% acrylic yarn and hook size 3mm / D

chain 10

row 1 : crochet around the chain (Working along opposite edge of foundation) with a sc in every st and 2 sc at the ends  of the chain

row 2/18 : crochet 1 sc in every st without joining

row 19 : this row is crocheted with slip stitches until you reach the front. The ears : 1 dc, ( 1dc, 1trc, 1dc), 1dc, chain 1 + sl st. Between the ears 4 sc and 1 dc, ( 1dc, 1trc, 1 dc), 1 dc, chain 1 + sl st.

Sew end of yarn and embroider the face.
For the eyes I used a french knot. The eyes and the nose are also acrylic yarn.
The whiskers are embroider with embroidery thread. You can also use splitted black cotton yarn





Met bijpassend katten filmpje!
(my favorite!)


Have fun :D

10 opmerkingen:

  1. Hmmm m'n reactie stond er niet.. nog maar een poging dan..
    Wat een leuk filmpje was dat, lag helemaal dubbel! Lijkt wel met een Fish-eye lens opgenomen. En dat hoesje is ook helemaal schattig. Helemaal DAF.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een leuk telefoonhoesje. Ik heb net een nieuwe telefoon(nou ja, de afgedankte van mijn dochter)en nog geen hoesje. En aangezien ik kattenfan ben...........Bedankt voor de beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk en vast niet moeilijk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk dat hoesje
    Bedankt voor het patroon

    groetjes geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan dank je wel voor het delen ervan
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan er ooit iemand alstublieft in foto's die stappen zetten want ja haaktaal snap ik niet zo goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoesje, maar heb één vraag: klopt het aantal lossen wel? Mij lijkt 10 lossen erg weinig, ik denk dat 20 lossen beter zal zijn. Dit omdat je het hoesje rondom haakt.....? Of zie ik het verkeerd??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo! Wat een leuk hoesje zeg! Ik ben gelijk aan de slag gegaan. ik ben nu op het punt aangekomen waar je de oortjes moet maken maar dat snap ik niet helemaal. Er staat een stukje patroon tussen haakjes, kan iemand mij dit uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke blog met leuke hoesjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...